♥ Valentines Day ♥

6:38 PM


Hej kochani!
Jest 2 w nocy a ja piszę dla Was posta. Hahah, na szczęście właśnie zaczynam ferie. Wreszcie 2 tygodnie wolnego <3 Miałam w planach wyjazd w góry lub do Niemiec, lecz niestety żaden z nich nie dojdzie do skutku i zostaję w domu. :( Są też tego plusy. Mam więcej czasu na zajęcie się blogiem i nadrobienie zaległości w szkole. Naszła mnie ochota posłuchania jakiś starych piosenek, których słuchałam jeszcze w gimnazjum i wiecie co się okazało? Piosenki, których nie słyszałam od 3 lat nadal mam w głowie i pamiętam niemal każdy wyraz. Też macie tak, że mimo, iż nie słyszeliście danego utworu od bardzo dawna, to kiedy go włączacie pamiętacie jego tekst? :)



Miał być to post o Walentynkach w Japonii, więc zacznijmy. :)

Święto to jest obchodzone oczywiście 14 lutego. W Polsce zakochani wymieniają się różnego rodzaju prezentami: misie, czekoladki, kwiaty, dorośli tymi rzeczami dla dorosłych. Zaś Japonia jest jak inna planeta i wszystko tu jest na opak. 
W Walentynki w Japonii to dziewczyny dają prezenty chłopakom. Japonki z natury są dość nieśmiałe w wyrażaniu swoich uczuć i to święto jest idealną okazją na tego typu sprawy. Wręczają one płci przeciwnej czekoladki domowej roboty. Czekoladki te dzielą się na 2 kategorie: giri-choko oraz honmei-choko.
Giri znaczy 'obowiązek'. Japonki dają giri-choko swoim kolegom, współpracownikom, wobec których czują pewne zobowiązanie. 
Hanmei-choko są zaś czekoladkami, które mają wyrazić 'prawdziwe uczucie'. Daje się je ukochanym osobom.
Istnieją również tomo-choko, które dawane są przyjaciołom bez względu na płeć.



Oczywiście, aby panowie nie czuli się tak wspaniale że dostają prezenty, a sami nie muszą nic podarować istnieje Biały Dzień 'White Day'. Jest on obchodzony miesiąc po Walentynkach i to panowie dają dziewczętom prezenty, również domowej roboty czekoladki, które powinny być koloru białego (stąd nazwa Białego Dnia). Oprócz czekoladek powinni podarować wybrance misia lub kwiaty. 

Myślę, że Japończycy słodko postępują ofiarując ukochanym domowej roboty słodycze, zamiast kupować bombonierkę ze sklepu, która leży tam pewnie od miesiąca. :)



Na koniec przygotowałam krótką, klimatyczną do święta wishlistę ze sklepu Banggood.com 


1. KLIK  2. KLIK  3. KLIK  4. KLIK

To już koniec notki. Pozdrawiam Was cieplutko i życzę szczęśliwych Walentynek ^-^

You Might Also Like

56 komentarze

  1. Super! Gif fantastyczny. Jesteś bardzo ładna
    Zapraszam do obserwacji!
    Mój Blog
    Konkurs

    OdpowiedzUsuń
  2. Doraemon xdd14 lutego, 2016

    cudne rzeczy, polkikane :)
    ale jesteś śliczna <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny post!:) Obs za obs? :)

    Zapraszam do siebie:) - MÓJ BLOG-KLIK♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Super post! Nigdy nie słyszałam jak w Japonii obchodzi się walentynki,a teraz wiem i szczerze bardzo podoba mi się pomysł z tymi czekoladkami domowej roboty :)
    A co do piosenek to mam tak samo,choćbym jakiejś przez rok nie słyszała,a ją bardzo lubiłam to jak posłucham jej to od razu pamiętam wszystkie słowa :)

    Zapraszam :D
    Mój blog-KLIK!

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam identycznie z tymi piosenkami :D
    A jakich wtedy na przykład słuchałaś?

    Post bardzo ciekawy i jesteś bardzo ładna :)

    Pozdrawiam serdecznie, Weronika
    Zapraszam w wolnej chwili : http://beestyourfashioon.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ^-^
      A co do piosenek to były:
      Jennifer Lopez - Goin' In ft. Flo Rida oraz MIKA vs. RedOne - Kick Ass (We Are Young)
      :)

      Usuń
  6. Świetny gif na końcu ;)
    Obserwuję!
    Pozdrawiam!
    zubrzycanka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. To prawda piosenek się nie zapomina :D
    Nigdy się niie interesowałam Japonią :) ale to fajny pomysł na post tak przybliżać czytelnikom tradycje różnych państw :D
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. great post!

    Would you like to support each other by follow on GFC & G+?
    Please Let me know if you follow me and I’ll follow back asap!

    Love xx
    Official Seol ♥

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja też zaczęłam właśnie ferie ;p Z jakiego województwa jesteś :)?
    Fajny gif na końcu ;D
    Mój blog ♥ Byłoby miło gdybyś zaobserwowała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Prześliczna jesteś :*

    http://meengie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Super gif, haha :)
    Też zaczynam ferie! <3


    WEŹ UDZIAŁ W KREOWANIU NASZEJ RZECZYWISTOŚCI
    Blog się podoba? - Zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetny post.
    Też zaczynam ferie ;)
    http://apocalypse2189.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. fajny gif :D całkiem inaczej wygląda to święto :D
    mój blog
    KONKURS FOTO

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nawet jako singielka miło spędzała ten dzień z przyjaciółmi ;)

    Nowy post, zapraszam!
    Zaobserwuj, jeśli ci się spodoba! ;)
    MÓJ BLOG-KLIIK

    OdpowiedzUsuń
  15. O nie wiedziałam, że tak się obchodzi walentynki w Japonii :)
    anonimoowax.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Hej, jestem tu pierwszy raz, w sumie przez przypadek. Masz super bloga, cały wygląd, ogólnie.. obserwuję *w*
    Sama nie interesuję się aż tak kulturą Japońską, ale fajnie jest o tym poczytać, będę tu wpadać częściej + ładne paznokcie:D

    >> born-to-be-a-bitchh.blogspot.com <<

    OdpowiedzUsuń
  17. Też mam ferie :D Fajnie dowiedzieć się czegoś nowego :)
    Zapraszam do mnie ionlycomehereafterdark.blogspot.com/ Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. świetny gif :)
    zapraszam
    http://slodyczowypotwoor.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny post :)
    Zapraszam do siebie
    http://aniabeauty.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń
  20. śliczny gif :D dostaliśmy buziaka :D

    Mój Blog :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawe! :)

    www.linailia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Fajny post, sama ostatnio do 2giej w nocy pisałam haha

    OdpowiedzUsuń
  23. Walentynki w Japonii świetnie odzwierciedla jeden z odcinków anime Vampire Knihgt :)
    *songuraita.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajny post <3
    Obserwuję :D
    http://juliaobi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Uroczy gif ^^ Świetny post!
    http://paulablogxx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  26. Bardzo fajna ciekawostka o Japonii. Nigdy o czymś takim nie słyszałam. ;) Ja też teraz mam ferie i bardzo się z tego powodu cieszę. ;))
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak tu u Ciebie uroczo ^ ^ Bardzo fajne zdjęcie z serduszkiem i napisem :)

    Pozdrawiam
    Sara's City

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja w walentynki grałam w Yandare Simulator, była świetna zabawa - polecam każdemu kto również interesuje się Japonią, itd.

    Buziak
    alexamariani.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. Ale jesteś sliczna! <3
    http://klaudencja.blogspot.com/ ----> Zaobserwuj! ♥

    OdpowiedzUsuń
  30. Interesuję się kulturą Japonii, ale nie słyszałam o tym, że Japończycy w ten sposób spędzają walentynki:) U mnie niestety skończyły się ferie:/
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  31. Mega blog!
    flarri.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  32. Woo, ale tu jest słodziutko :o Nie miałam pojęcia, że w Japonii walentynki wyglądają troszkę inaczej, ale to bardzo urocze, że panie darują własnoręcznie wykonane czekoladki swoim wybrankom. Świetny gif na koniec haha
    Pozdrawiam ciepło (:
    calkiemzwyczajnadziewczyna.blogspot.com <--Konkurs

    OdpowiedzUsuń
  33. o fajnie, że przybliżyłaś mi to święto w Japonii, niewiele się rózni a jest mimo to jest bardzo interesujące:)

    aleksandranik.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  34. świetny post ;)

    Zapraszam do mnie ;) http://milosczycieszkola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Bardzo ciekawy wpis! Nigdy wcześniej nie słyszałam o Białym Dniu :)

    Pozdrawiam ♥,
    yudemere

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetny wpis, bardzo ciekawy :)

    http://markovaallie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  37. Po przeczytaniu tego postu az zapodalam ta ciekawostke moim znajomym! Kto by pomyslal ze Japonczycy robia to na odwrot i na dodatek czekoladki wlasnej roboty? Swietny pomysl jak dorobie sie mojego ksiecia to mu z checia takie cos zrobie ^^ Mega uroczy gif! <3

    Versjada

    OdpowiedzUsuń
  38. Wyglądasz uroczo! :)
    Zapraszamy do nas, xx
    Poklikasz???
    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  39. Mi tez bardzo długo zajmuje piasnie postu ale też mam ferie :)
    Bardzo fajnie, że napisałaś post o walentynkach w Japonii :)
    Jest mega ciekawy podeśle go mojej koleżance :)
    http://spam2506.blogspot.com/2016/02/sny.html

    OdpowiedzUsuń
  40. Bardzo ciekawy pomysł na post. Dzięki tobie dowiedziałam się bardzo wielu ciekawych rzeczy! :)
    Pozdrawiam,
    blog: sajecka

    OdpowiedzUsuń
  41. Ciekawe! ;) Wspólna obserwacja?? Daj znać u mnie, zawsze się odwdzięczam :)
    The balance of my life

    OdpowiedzUsuń
  42. Ojacie... nie wiedziałam o tym Białym Dniu, ciekawe ;)
    naoffashion-click

    OdpowiedzUsuń
  43. Bardzo fajny wpis!

    www.giustinella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  44. Piszę jeszcze raz :)) już obserwuję i proszę o jeszcze kilka klików, jeśli możesz :)? Buziaki.

    Czy mogłabyś poklikać w moim nowym poście? mam szanse pierwszej współpracy :)
    http://thebalanceofmylife.blogspot.com/2016/02/dresslink-wishlist.html

    OdpowiedzUsuń
  45. Your blog is so cute!
    I follow you on GFC, I hope you can follow me back<3
    have a great day
    xoxo
    http://stargazershia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  46. Super blog! Ja nie mam z kim obchodzic walentynek, spedzilam je z przyjaciolka i nie traktuje jakos tego dnia wyjątkowo. ZAPRASZAM DO SIEBIE miłego dnia! primegoal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  47. This is such a cute Valentine’s Day post. I loved reading it. I started a blog last month and shared my Valentine’s Day party details as my first post. My party was at one of iconic private party venues and was truly fabulous.

    OdpowiedzUsuń

❤️ Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.
❤️ Kiedy piszesz "Obserwuję" to naprawdę zaobserwuj ;)
❤️ Zostaw link do swojego bloga, a w wolnym czasie na pewno odwiedzę.