♥ Valentines Day ♥

6:38 PM


Hej kochani!
Jest 2 w nocy a ja piszę dla Was posta. Hahah, na szczęście właśnie zaczynam ferie. Wreszcie 2 tygodnie wolnego <3 Miałam w planach wyjazd w góry lub do Niemiec, lecz niestety żaden z nich nie dojdzie do skutku i zostaję w domu. :( Są też tego plusy. Mam więcej czasu na zajęcie się blogiem i nadrobienie zaległości w szkole. Naszła mnie ochota posłuchania jakiś starych piosenek, których słuchałam jeszcze w gimnazjum i wiecie co się okazało? Piosenki, których nie słyszałam od 3 lat nadal mam w głowie i pamiętam niemal każdy wyraz. Też macie tak, że mimo, iż nie słyszeliście danego utworu od bardzo dawna, to kiedy go włączacie pamiętacie jego tekst? :)



Miał być to post o Walentynkach w Japonii, więc zacznijmy. :)

Święto to jest obchodzone oczywiście 14 lutego. W Polsce zakochani wymieniają się różnego rodzaju prezentami: misie, czekoladki, kwiaty, dorośli tymi rzeczami dla dorosłych. Zaś Japonia jest jak inna planeta i wszystko tu jest na opak. 
W Walentynki w Japonii to dziewczyny dają prezenty chłopakom. Japonki z natury są dość nieśmiałe w wyrażaniu swoich uczuć i to święto jest idealną okazją na tego typu sprawy. Wręczają one płci przeciwnej czekoladki domowej roboty. Czekoladki te dzielą się na 2 kategorie: giri-choko oraz honmei-choko.
Giri znaczy 'obowiązek'. Japonki dają giri-choko swoim kolegom, współpracownikom, wobec których czują pewne zobowiązanie. 
Hanmei-choko są zaś czekoladkami, które mają wyrazić 'prawdziwe uczucie'. Daje się je ukochanym osobom.
Istnieją również tomo-choko, które dawane są przyjaciołom bez względu na płeć.



Oczywiście, aby panowie nie czuli się tak wspaniale że dostają prezenty, a sami nie muszą nic podarować istnieje Biały Dzień 'White Day'. Jest on obchodzony miesiąc po Walentynkach i to panowie dają dziewczętom prezenty, również domowej roboty czekoladki, które powinny być koloru białego (stąd nazwa Białego Dnia). Oprócz czekoladek powinni podarować wybrance misia lub kwiaty. 

Myślę, że Japończycy słodko postępują ofiarując ukochanym domowej roboty słodycze, zamiast kupować bombonierkę ze sklepu, która leży tam pewnie od miesiąca. :)



Na koniec przygotowałam krótką, klimatyczną do święta wishlistę ze sklepu Banggood.com 


1. KLIK  2. KLIK  3. KLIK  4. KLIK

To już koniec notki. Pozdrawiam Was cieplutko i życzę szczęśliwych Walentynek ^-^

You Might Also Like

58 komentarze

❤️ Każdy komentarz motywuje mnie do dalszego pisania.
❤️ Kiedy piszesz "Obserwuję" to naprawdę zaobserwuj ;)
❤️ Zostaw link do swojego bloga, a w wolnym czasie na pewno odwiedzę.